måndag 1 februari 2010

Första februari, första dagen på veckan.

Jag vaknade bredvid min rödtopp
märkte att jag knappt kunde andas
och att både jag och Fredrica hade ett rivjärn i halsen.
Kläderna sattes på ändå och vi vandrade till skolan.
Väl sittandes där i klassrummet så kändes det som om allt blev mindre.
Det blev varmt, sen blev det kallt och så höll det på
tills jag inte orkade mer.
Yrandes vandrade jag hemåt, slängde mig i soffan och somnade.
Vaknade av att min mor ringde
men jag kommer inte ihåg vad hon sa.
Jag somnade om,
och vaknade när hon ringde ännu en gång.
Hon oroar sig så, min mor.

Min syster kom med en ICA kasse efter en stund.
Hennes plan blev inställt igår så jag tröstade henne med mitt sällskap.
Resten av kvällen har innehållit
grönsakssoppa, Springsteen, nysningar, kaffe,
oväntade konversationer, Boondock Saints och hårklippning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar