onsdag 18 augusti 2010

The greatest love of them all.

"Moa, jag drömde om dig inatt!
Jag drömde att jag och Sofia hade bestämt oss för att inte låta dig resa iväg.

Vi konstruerade ett nät som kedjade fast hela staden, himlen och havet i horisonten så att inga flygplan kunde nå dig. Alla invånare, inklusive den spanska befolkningen, kämpade länge för att försöka få in transporter innanför nätet men trots att vi bara var två som ansträngde sig för att hindra dig från att åka lyckades de aldrig ta dig med sig.
Det sades att vår kärlek till dig var så stor, inte ens flygplan kunde rå på den.
Nu vet jag ju att du måste resa och att du har en helt fantastisk tid framför dig.
Gör vad du vill, lev, sup, dröm, hata, älska och glöm allt som gör ont.
Så länge du inte glömmer oss.
Jag hoppas vi hinner ses igen innan du åker, insåg inte förrän nu att vi kanske inte hinner.
Vi älskar dig Moa, du är underbar!"

Vänskap är närhet trots avstånd.

2 kommentarer:

  1. Idag grät jag. Idag grät jag när jag läste detta igen. Jag saknar dig som in i Helvete.

    SvaraRadera
  2. Och jag gråter. Och jag saknar er.
    Come back to me.

    SvaraRadera