lördag 7 mars 2009

Frankenstein.

Man kunde inte bli väckt på något bättre sätt imorse.
Vänliga klapp på axeln och några namn upprepningar,
och meddelandet var att Sofia och Elle hade bakat scones och gjort té.
Passionnant.
Så vi satt och smaska i oss god frukost och glodde på Woodstock ännu en gång.
Som sagt, så tröttnar man inte.
Sen blev det chill och Wolfmother
och efter det drog sig systrarna Broman hem till sig och jag tog mig en varm,
härlig dusch.
Sen, några antal timmar senare drog jag mig ner på staden, tog ett kontoutdrag
lämnade filmer och hyrde film.
Paris je t'aime.
Jag hittade den efter en lång sökan.
Det blir Ida och jag.
Jag och Ida, imorgon.
Egentligen var jag ute efter Under the Tuscan sun, för att jag tycker om den
och den påminner mig om mamma. Men den fanns inte.
Merde.
På tal om merde, så verkar det som om my darlings Lisa und Fredrica är i Paris.
Whoops?

Vinröd stickat & väskan är secondhand
halsduken från Monki,
det stickade under är mammas,
och kängorna från Din Sko
som jag numera kallar Frankenstein.

2 kommentarer: